سلام بر چهره ی دلربای مهدی (عج)

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام بر چهره ی دلربای مهدی (عج)

اللهم عجل لولیک الفرج

چه کسانی از ایرانی‎های می‎هراسند؟

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۱۵ ب.ظ

چه کسانی از ایرانی‎های می‎هراسند؟ shia muslim

قرن‎ها پیش با تولد مولودی به نام اسلام، غرب و مسیحیت خود را در معرض خطری بزرگ یافتند و از همان ابتدا، تلاش خود را کردند تا این کودک تازه متولد شده را از پای درآورند.
 این ترس وحشت واهی نبود چرا که به گواه تاریخ درست یک قرن بعد از این تولد مبارک، نقشه‎های جغرافیا، فتوحات مسمانان، در قلب اسپانیا را نشان می‎داد و این رویداد، مهرتاییدی بود بر آن وحشت آغازین.
زمان‎ها و دوران‎ها گذشت و نسل جدیدی از مسلمانان، با نام و پرچم امپراتوری عثمانی، دیگر بار شعله وحشتی عمیق را در قلب  غرب افروختند تا جایی که سیاستمداران و متفکران مغرب زمین از هیچ تلاش برای ضربه زدن و فروریختن هیمنه این امپراتوری فروگذار نکردند.

با فروپاشی امپراتوری عثمانی، غرب که در رویای کاذب فروپاشی اسلام و افول تفکر اسلام سیاسی ، خوش بود، فرصت را مناسب دید و جهان را در آغوش سکولاریسم هدایت کرد و تمامی مردم دنیا را به خلسه‎ای عمیق فرو برد.
خوش خیالی و سرمستی غرب، چندی بیش نپایید و سال 1987(1) بود که خیزش دوباره مسلمانان این بار با محوریت ایرانیان، خواب خرگوشی آنان را پریشان کرد و خاطرات سپهبد سورنای سی ساله ایرانی را که با سپاهیان خود یک سوم سپاه روم را نابود کرد مبتکر نبردهای پارتیزانی شد را در اذهان آن‎ها زنده کرد.
این خیزش بزرگ همان انقلاب اسلامی ایران بود که حیرت جهانیان را برانگیخت و تمام معادلات آن‎ها در عرصه جهانی و منطقه‎ای را با چالش مواجه کرد.
در این نوشتار کوتاه برآنیم تا قیمت این گوهر گران‎بها را از بیگانه جویا شویم که تجربه نشان داده‎است هرگاه دشمن به قدرت کسی اعتراف می‎کند، در اصل او را یک ابرقدرت دیده‎است. 
تدا اسکاچپول از نظریه پردازان غرب پیرامون انقلاب ایران می‎نویسد: «انقلاب ایران، موردی از انقلاب اجتماعی بود که غیر قابل انتظار و حیرت انگیر برای کلیه تئوری پردازان بود.»(2)
برای درک بهتر دیدگاه غربی‎ها درخصوص انقلاب اسلامی، کتاب «ایران در خاطرات جیمی کارتر» را ورق می‎زنیم.
استانسفیلد ترنر ، رئیس سازمن جاسوسی سیا در پاسخ به سوال کارتر مبنی بر این‎که با وجود این همه آدم، تجهیزات، و بودجه کلان چطور نتوانستید این انقلاب را پیش بینی کنید می گوید:
« آنچه در ایران روی داده است، یک بی تعریف است»(3)
با مرور این خاطرات این سوالات به ذهن متبادر می شود که آیا جوانان کشور من، غرب را با بحرانی جدی مواجه کردند؟

آیا ایرانیان خواب شیرین غرب را آشفته کردند؟
«هنری کسینجر» دیپلمات معروف آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی ایالات متحده آمریکا پاسخ سوال ما را اینگونه می دهد:
«آیت الله خمینی غرب را با بحران جدی برنامه ریزی مواجه کرد تصمیمات وی چنان رعد آسا بود که مجال هر نوع تفکر را از ما گرفته است گویی از جایی الهام می گیرد.»(4)
فرانسوا توال مشاور کمیسیون سیاست های خارجی و دفاعی سنای فرانسه می نویسد: «از میان یک میلیارد مسلمان 10 تا 12 درصد آنان شیعه هستند که پتانسیل ایدئولوژیک شیعه، منافع غرب را به خطر می اندازد. آنان مبارزه‎ای را دنبال می کنند که ادعای جهانی دارد.»(5)
خانم رابین رایت یک بانوی اندیشمند غربی به قدرت زنان در ایجاد و ادامه روند انقلاب ایران تاکید داشته و می‎گوید:
«من در اینجا زنانی را می‎بینم که با روسری و چادر، در صحنه‎های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور پیدا می‎کنند»(6)
رابرت دی لی پروفوسور علوم سیاسی در دانشگاه کلرادو، زهد مردمان ایران زمین را قدرت معرفی می کند.
وی می نویسد:
«انقلاب اسلامی، پیچیده و اسرار آمیز است. مساوات طلب است اما در عین حال سنتی به نظر می‎رسد تنها در دول اسلامی است که اعتراض زاهدانه می‎توان معنایی برای این جنبش عظیم که جهان اسلام در نوردیده است، پیدا کرد.»
در نهایت باید گفت حقیقت این است که ایرانیان 37 سال پیش با نام حق لباسی از قواره حیرت بر تن جهان دوخته‎اند و پایداری و مقاومت آن‎ها تا به امروز باعث شده‎است که به الگویی تبدیل شوند برای تمام آزادی‎خواهان و حق طبان جهان.

ندانی که ایـــران نشستِ من است
جهـــان سر به سر زیر دست ِ منست
هنر نزد ایرانیان است و بـــس
ندادند شـیر ژیان را به کــس
همه یکـدلانند یـزدان شنــــاس
بـه نیکـــی ندارنـــد از بـد هـراس
نمــانیم کین بـــــوم، ویران کننـــــد
همی غــارت از شهـــر ایــــــران کنند


1-    1357
2-    تدا اسکاچپول ، دولت ها و انقلاب های اجتماعی، صفحه 192
3-    روزنامه کیهان- 1 مهر 1378 به نقل از استانفیلر تونر
4-    سایت سازمان تبلیغات اسلامی، مقاله انقلاب اسلامی از دیدگاه دانشمندان غرب
5-    فرانسوازتوال، ژئوپلتیک شیعه، 1379، ترجمه علی رضا قاسم صفحه 135
6-    خانم رابین رایت/ آخرین انقلاب بزرگ

منبع: مصاف 

نظرات  (۱)

ادامه می دهیم تا ظهور
یا حجت ابن الحسن عج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی